Tuesday 13 December 2011

Mengapa Wanita Menangis ?

                          


Kenape wanita menangis ?  Hah ! Korang pun mesti pernah menangiskan ? *soalan 'pandai' . Mesti larhh pernah . Lumrah manusia . Aku pun selalu jugak menangis *ehemm . Aku pernah bace satu article nehh di mana wanita 4 kali ganda banyak menangis berbanding lelaki . Sebab wanita mempunyai kelenjarkelenjar air mata yang bentuknye lebih besar dari kelenjar yang dimiliki lelaki . Wow ! Gempak larhh wanita . ngee . Menurut Para Ilmuwan Amerika pulak sampai pada kesimpulannye air mate baek untuk kesihatan . Hah ? Bolehh pulak macam tuhh ? Untuk pengetahuan korang air mate yang asli same ade air mate bahagia atau air mate kesedihan dapat membantu mengembalikan keseimbangan kimia tubuh . hmm . Korang tunggu ape lagi ? Menangis larhh puaspuas . Comfirm sehad lepas nehh . HAHA . Tapi kenapa wanita selalu sangat menangis erk ? Nehh aku dahh researh sebab die . Aku share kat sini erk . Rajinrajin larhh bace . Terimekaseh daun keladi , laen kali aku post lagi :D



Wahai Tuhan, mengapa wanita sering menangis?

JawabNya :

Kerana wanita itu unik .
Aku ciptakannya sebagai makhluk istimewa ,
Ku kuatkan bahunya untuk menjaga anak-anaknya ,
Ku lembutkan hatinya untuk memberi rasa aman ,
Ku kuatkan rahimnya untuk menyimpan benih manusia ,
Ku teguhkan peribadinya untuk terus berjuang pada saat yang lain menyerah ,
Ku berikannya naluri untuk mencintai anak-anak dalam apa jua keadaan sekalipun ,
Ku kuatkan batinnya untuk tetap menyayangi walau dikhianati oleh teman ,
Walau disakiti oleh “orang” yang dia sayangi .
Wanita makhluk kuat .
Tetapi jika satu saat dia menangis itu kerana Ku berikannya air mata untuk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru .


                                                                            “WANITA itu ISTIMEWA”

          (credit to my junior Arief sebab share video nehh kat fb aku :D )






No comments:

Post a Comment